علی سیناعلی سینا، تا این لحظه: 11 سال و 19 روز سن داره
زندگی مازندگی ما، تا این لحظه: 21 سال و 2 ماه و 24 روز سن داره

اومدی تا منو به آرزوهام برسونی

16 ماهگی

1393/6/1 11:33
نویسنده : ناهید
167 بازدید
اشتراک گذاری

امروز یکم شهریور 93 است و من مادر یه پسرکوچولوی شیطونم که که 16 ماهش تموم شده و خیلی خیلی وروجک و شیرینه...پسری که توی مهد و توی فامیل یه بچه مورد توجه و خاصه..به خاطر چی؟ تا الان که حرف نمیزده به خاطر راه رفتنش..دویدنش...حرکاتش مثه رقص و ایما و اشاره هاش واسه فهموندن منظورش و ادا اطوارایی که داره...علاقه اش به آدمای خاص و نشون دادن علاقش با شیوه های با مزه بچه گانه...جدیدا هم که شروع کرده به حرف زدن..کلمه هایی که قبلا میگفت هیچ...کلمه های جدید با کاربرد صحیحش هم میگه...

دا...داغ              عمممه همون عمه                دوووو...اقاجون              مامان و بابا   ایس....خیس          پوف رو میگه ولی یه حالتی لباشو میکنه که موقع گفتنش خندم میگیره                       دیا....دریا                                                موم...حموم  یا  فووووف ...معادل آب بازی                                      شی....شیر                                           ممه بوخ....یا جیجی بوخ....جیجی بخورم.... تازه میگه بخ...یعنی بخواب که من شیر بخورم اگه ببینه منظورشو نمیفمم میزنه رو بالش و کلافه میگه بخواب بهم شیر بده...      اش...کفش            تو....تو     بخ  یا بخل همراه با باز کردن دستاش...بغل     نو یا نون...نون          دسش...دسشویی         بسی...بستنی              اوس.....سوسک      بد یا بده..وقتی از کسی ناراحتی میگی

علی  رو کاملا میگه ولی منظورشو نمیفهم...                 

تا....تاب موقع تابسواری مثلا شعر تاب تاب عباسی رو هم میخونه

صدای حیوونایی که بلده...گاوه و ببعی و هاپو و خروس و پیشو و الاغ و شیر و اسم ماهی رو هم بلدی و هر جا ببینی میگی مایی...این حیوونا رو از رو عکساشون میشناسی...به پرنده ها کلا میگی جوجو

مرتب با زبونی که فقط خودش میفهمه کلماتی رو پشت سر هم میگه  و گاهی من چون اخلاقشو میدونم میفهمم که چی میخواد یا چی میگه... وقتی یه تازه وارد میاد یا خودش تازه وارد میشه یه دددد کشدار میگه به جای سسلام(:ی)... موقع خداحافظی هم اگه از خواب هم بیدار شه با همون چشمای نیمه باز بای بای میکنه..

از 15 ماهگی وقتی میگم عسل مامان کیه یا عزیز مامان کیه....با عجله میگه...مممم(من)    از یکسالگی هم وقتی میگیم عکس علی سینا کو عکسشو نشون میده      

من کل این 4 ماهو -بغیر از ماه رمضون - که رفته مهد یکساعت اول صبحو باش بودم اگه خواب نبوده باش بازی میکردم تا ساعت 8 شه و من یواشکی برم...خیلی برام سخته که بزارمش و برم...تا لحظه آخر وایمیسم و سعی میکنم وقتی سرش گرمه برم که منو نبینه و گریه نکنه..ماشالا اینقد وروجکه که سرش طوری گرم بازی میشه دیگه گریه نمیکنه...

اینهفته  4شنبه مرتضی مسول شب بود و خاله فرشته  اومد خونمون 5 شنبه هم مامااینا خونمون بودن...و علیسینا تا میتونست آتیش سوزوند... خاله زهره هم نزدیکه 2 ماهه که میره سر کار و عرشیا رو میزاره مهد...عرشیا از اونموقع زیاد تنهایی میاد خونه بابااینا...5 شنبه هم اومده بو خونه ما پیش بابجونیشون...و علی سینا نشون داد که چقدر رو من حساسه...

یکماه دیگه هم بابابزرگی حبیب اله و ننجون و دایی علی میرن مکه...اتفاق جالب اینروزا تولد پسر کوچولوی دایی علیه که حسابی غافلگیرشون کرده! نیمه ماه رمضون بدنیا اومد در حالیکه همش 25 روز بود که از وجودش با خبر شدن...

عروسی  مرضی هم نزدیکه... حسابی سرشون گرمه خریدای جهیزیه است..تعطیلات عید فطر که از 7 مرداد تا 10 مرداد بود با مرضیشون رفتیم شمال...هم ساری و هم گیلان...خوش گذشت ...اولین شنای واقعی من و علیسینا... پسرم کولاک کرد از اونموقع هر وقت آب میبینه شروع میکنه با زبون خودش خاطره تعریف کردن..:ی

دیشب که یه فیلم از موج سواری میداد وقتی من گفتم دریا اونم گفت دریا.....ماب(اب) و تا وقتی تلویزیون تصویر دریا میداد این داد و بیداد میکرد و با دستش نمیذاشت سرمو بچرخونم و شام بخورم...

پسندها (1)

نظرات (2)

سارا
31 تیر 94 2:06
سلام ! وبلاگ خيلي زيبايي داري!
مهرنوش
1 مرداد 94 6:44
سلام خیلی مفید بود ! به منم سر بزن